neděle 3. března 2013

Eternal Tapestry - A World Out Of Time (2012)



Když někde vidím nápis Thrill Jockey Records, zpozorním. Tenhle label má zvláštně vyvinutý čich na absolutně skvělou muziku. Stylově se točí kolem stoneru, psychedelie, space rocku, folku a bůhvíčehovšehoještě, přitom mi přijde víc punk něž kdejakej true hardcore label. Z jejich katalogu jsem si nejdřív zamiloval Pontiak, následně jsem úplně propadnul Arbouretum a Golden Void. A teď se mě snaží dorazit kapelou Eternal Tapestry. Ok, nebudu se bránit.

Eternal Tapestry jsou z Portlandu, což už samo o sobě bývá zárukou kvality (fakt zvláštní město). Od počátků koketují s psychedelií a space rockem tak, jak ho hráli třeba Hawkwind, ale zároveň si berou něco z Neu, Flower Travelin Band (skvělá japonská kapela, doporučuju), Blue Cheer a podobnejch raritních záležitostí. Všechno chytře smíchali v jednom kotli, ještě to krapet přiostřili tím správným (s největší pravděpodobností zeleným a sušeným) kořením a kosmickej trip je na světě. Jestliže starší desky působily jen jako prostředky k cíli, A World Out Of Time je ten cíl. Co E.T. v minulosti naznačovali, tady ukázali v nejsytějších barvách. Ambietní plochy se prolínaj se soubojem kvílících kytar a bizarní old school elektronikou. Zpočátku to vypadá jako totální chaos, ale když přistoupíte na jejich hru a album budete brát jako celkový koncept, pochopíte ten vtip. 


Eternal Tapestry dali našemu světu vale a začali vyrážet pro inspiraci na cizí planety. Jinak se to vysvětlit nedovedu. I ty největší psychedelický happeningy 60.let vypadaj vedle E.T. jako neškodný čajový dýchánky. Tohle je jasná špička halucinogenního žánru. Strašně moc by mě zajímalo, jak jedna z nejzhulenějších kapel současnosti může znít naživo. Taky by mě to zajímalo z toho důvodu, že E.T. natáčej desky totální improvizací. 

No mám takový tušení, že se o živý kvalitě už brzy přesvědčím.




Žádné komentáře:

Okomentovat