sobota 26. ledna 2013

Jars - A Moveable Feast (2013)



JARS jsou z Moskvy a hrajou od února 2011. Post hardcore? Noise rock? Grunge? Těžko říct, asi je to mix všeho jmenovanýho. Důležitý je, že jim jde hraní pěkně od ruky. Za dva roky dali dohromady dvě kvalitní nahrávky, odjeli dvě evropský turné...Právě z prvního turné je znám osobně. Loni v únoru jsme jim udělali koncert v Nymburce. A byl to fakt suprovej večer. Tehdy s nimi hráli ještě USSSY, což zpětně pokládám za ruskou odpověď na OM a podobný kapely mimochodem...



Vraťme se ale k Jars, v souvislosti s touhle sympatickou kapelou si vybavím především dvě věci:

1) Členové kapely jsou fajn, ale nejradši mám asi Antona, což je kytarista, zpěvák a dejme tomu hlavní skladatel kapely. Je to hodně zvláštní postavička. Má delší mastný vlasy a nosí košile, který patrně nikdy nebyly in. Neustále si udržuje hladinku alkoholu v krvi (snídaně = ledově vychlazený pivo) a je po většinu času spíš takovej zamlklej týpek, u kterýho pochybujete, jestli vůbec umí počítat do pěti. Pak ale vyleze s kytarou na pódiu a hned vidíte jinýho člověka. Na pódiu je strašně dravej a agresivní, je schopnej se naprosto vyždímat...a na konci setu nezapomene mrsknout kytarou do bicích. Sleze z pódia a je zase tichej. Super týpek. Po koncert jsme spolu dávali panáka, když mu přišel na telefon mail. Kouknul na něj a řek mi: "Právě mě asi vyhodili z práce, ale mě to nesere, protože jsem tisíce kilometrů daleko od domova s kapelou na turné..." This is pure rock´n´roll, motherfuckers!

2) JARS přijeli na českej koncert o den dřív. Chtěli totiž obhlídnout vyhlášenej krámek s deskama (Rekomando pochopitelně). Tak jsme se tam uprostřed totální kosy vypravili. Chlapci tam vykoupili veškerý zásoby Sonic Youth, značnou část Dischord kapel....a dál teda nevim. Nenápadně přes rameno jsem sondoval částky za ty desky. Celkem tam JARS nechali nějakých 14 - 15 tisíc. Všichni odcházeli s napěchovanýma krabicema desek. "This is my financial apocalypse," prohlásil Anton. Myslím, že to bylo poprvé, co jsem u něj viděl úsměv.

No abych to zkrátil tahle kapela mě hodně baví a je mi ctí, že je znám osobně. Aktuálně vydali další desku. A Moveable Feast je o kus agresivnější a svižnější než první album, ale zachovává si charakteristický znaky, kvůli kterejm jsem si JARS zamiloval.

Žádné komentáře:

Okomentovat