úterý 29. ledna 2013

[LIVE] Erupce @ Nymburk, 28/01/2013


Včera jsem byl svědkem něčeho mimořádnýho. V nymburským divadle se předávala ocenění nejlepším lokálním umělcům za rok 2012. Mezitím vystupovali různí interpreti. Celkem nic moc záležitosti... Na samej konec ale vystoupila kapela Erupce.

Malá odbočka: kapela Erupce byla hardrocková kapela z nymburskýho okresu, která fungovala krátce na začátku sedmdesátých let. Odehrála nějakej ten koncert s Blue Effectem a vyhrála i beatovej festival v roce 1973 - teda pokud se nepletu. Krátce na to se rozpadla....

Na jaře 2012 se tahle kapela dala zase dohromady. Takřka čtyřicet let od posledního koncertu. Sešla se komplet původní sestava kromě bubeníka, kterýho nahradil můj táta. Výslednej dojem ze včerejška? Naprosto suprovej. Výbornej výběr písní - zahráli songy od Deep Purple (Highway star, When a blind man cries, Never before, Maybe Im Leo plus ještě jednu, na kterou si nevzpomenu...) a od Santany (Oye Como Va plus ještě jednu, kterou neznám...). Líbilo se mi i nasazení a cit pro muziku - nic z toho po těch letech nevyprchalo. Co na tom, že sem tam udělali všichni nějakej kiks, pro tu čtyřicetiletou pauzu bych to s klidem omluvil. Osobně jsem se moh dmout pýchou, že táta začal po 25 letech znovu bubnovat a já ho vlastně poprvé v životě viděl hrát na podiu. Samozřejmě v neposlední řadě jsem byl rád, že vidím naživo kapelu, která si během let získala až legendární status. Ovšem nejdůležitější na tom všem je fakt, že jsem koukal na kapelu, která byla stoprocentně uvěřitelná. Těm dědkům jsem prostě moh věřit, že to nedělaj proto, aby se někomu zalíbili, že nemaj žádný přehnaně velký ambice, že je nežene bůhvíjak velký ego. Oni hrajou jednoduše proto, že tu muziku milujou. Upřímný a uvěřitelný.


Poznámka pod čarou:
Včera mě kromě jiného napad další důvod, proč můžu bejt na tátu pyšnej. Jako jeden z mála vysloužilejch muzikantů se nikdy v životě nedopustil hudební prostituce. Nikdy nehrál s klávesovou samohrajkou na svatbách a podobnejch blbostech....Bud hrál zemitej hard rock v kompletní kapele, nebo nehrál vůbec. Nic mezi tím. Hard rock for life!

Žádné komentáře:

Okomentovat